Η καθιστική εργασία για πολλές ώρες μπορεί να δημιουργήσει διάφορα προβλήματα στο σώμα. Η λανθασμένη θέση μπορεί να προκαλέσει πόνους στην πλάτη, στον αυχένα, στη μέση, στα γόνατα και μουδιάσματα στα χέρια και στα πόδια. Η διατήρηση καλής εργονομίας μπορεί να βοηθήσει στην αποφυγή όλων αυτών.

Μερικές συμβουλές για σωστή στάση στο γραφείο είναι οι παρακάτω:

1

  1. Καθίστε σε ίσια στάση. Σπρώξτε τους γοφούς σας όσο πίσω μπορούν να πάνε στην καρέκλα. Ρυθμίστε το ύψος του καθίσματος έτσι ώστε τα πόδια σας να πατάνε καλά στο πάτωμα και τα γόνατα σας να βρίσκονται στην ίδια ευθεία ή σ’ ελαφρώς χαμηλότερη από ότι τα ισχία σας. Ρυθμίστε την πλάτη της καρέκλας σε κεκλιμένη γωνία 100 ° -110 °. Βεβαιωθείτε ότι τόσο το άνω όσο και το κάτω μέρος της πλάτης σας υποστηρίζονται. Εάν είναι απαραίτητο, χρησιμοποιήστε φουσκωτά ή μικρά μαξιλαράκια. Αν η καρέκλα σας έχει μηχανισμό ρύθμισης χρησιμοποιήστε το για να κάνετε συχνές αλλαγές θέσεων. Ρυθμίστε τα μπράτσα της καρέκλας έτσι ώστε οι ώμοι σας να είναι χαλαροί, ή αφαιρέστε τα εντελώς, αν διαπιστώσετε ότι σας εμποδίζουν.
    2
  2. Καθίστε κοντά στο πληκτρολόγιό. Τοποθετήστε το έτσι ώστε να είναι ακριβώς μπροστά από το σώμα σας.
    3
  3. Ρυθμίστε το ύψος του πληκτρολογίου. Βεβαιωθείτε ότι οι ώμοι σας είναι χαλαροί, οι αγκώνες σας είναι σε ελαφρώς ανοικτή θέση, και οι καρποί και τα χέρια σας είναι σε ίσια θέση.5
  4. Χρησιμοποιήστε μαξιλαράκια ανάπαυσης καρπών. για να διατηρήσουν οι καρποί σας μια ουδέτερη θέση. Τα μαξιλαράκια πρέπει να χρησιμοποιούνται για την ανάπαυση των χεριών μετά και όχι κατά τη διάρκεια της πληκτρολόγησης.
    6
  5. Τοποθετήστε σωστά την οθόνη σας. Προσαρμόστε την οθόνη, έτσι ώστε ο λαιμός σας να βρίσκεται σε ουδέτερη και χαλαρή θέση. Κεντράρετε την οθόνη ακριβώς μπροστά σας, πάνω από το πληκτρολόγιό. Τοποθετήστε το πάνω μέρος της οθόνης περίπου 2-3 cm πάνω από το ύψος των ματιών σας. Εάν φοράτε διπλοεστιακά γυαλιά, χαμηλώστε την οθόνη σε ένα άνετο επίπεδο ανάγνωσης. Καθίστε σε απόσταση από την οθόνη τουλάχιστον τόση, όσο το μήκος του βραχίονά σας και προσαρμόσετε την απόσταση έτσι ώστε να βλέπετε καλά. Τοποθετήστε την οθόνη με τέτοιον τρόπο ώστε α μειώνεται η αντανάκλαση ή το θάμπωμα από λάμπες φωτισμού.. Ρυθμίστε κουρτίνες ή περσίδες, ώστε να έχετε τη σωστή σκίαση.
    7
  6. Αν χρειαστεί ταυτόχρονα να κοιτάτε έγγραφα και την οθόνη του υπολογιστή, τοποθετήστε τα έγγραφα ακριβώς μπροστά σας και χρησιμοποιήστε ένα στήριγμα.
    9
  7. Κάνετε μικρά διαλείμματα κατά τη διάρκεια της ημέρας σας για να χαλαρώσετε μέρος της έντασης των μυών σας. Δοκιμάστε το περπάτημα γύρω από το γραφείο για μερικά λεπτά και κάνετε διατάσεις – οποιαδήποτε κίνηση είναι ανακουφιστική! Μετά από κάθε ώρα εργασίας, κάνετε ένα διάλειμμα για τουλάχιστον 5 λεπτών. Πάντα προσπαθήστε να απομακρύνεστε από τον υπολογιστή σας κατά τη διάρκεια του διαλείμματος.Αποφύγετε την κούραση των ματιών με το να αναπαύετε τα μάτια σας σε τακτά χρονικά διαστήματα. Κοιτάξτε μακριά από την οθόνη και επικεντρωθείτε σε κάτι στο βάθος. Ξεκουράστε τα μάτια σας καλύπτοντας τα με τις παλάμες σας για 10-15 δευτερόλεπτα.
    10
  8. Ασκήστε το χέρι σας με κινήσεις του καρπού. Προσπαθήστε να κάνετε δεκαπέντε επαναλήψεις για κάθε χέρι τουλάχιστον έξι φορές κάθε μέρα. Αυτή η απλή άσκηση μπορεί να ανακουφίσει από συμπτώματα του συνδρόμου καρπιαίου σωλήνα.